Zet online een sterk bedrijf neer. Maak gebruik van visuele content!

02 nov, 2016

Eén foto zegt meer dan duizend woorden. Een spreekwoord dat we allemaal kennen. Maar is dit ook terug te zien in de online wereld?

Daar kan ik volmondig ja op zeggen. Visuele social media als Instagram, Pinterest, YouTube en Snapchat zijn booming en groeiende!

In een wereld waar wij steeds meer online en offline informatie consumeren is dit makkelijk te herleiden naar ons brein. Dat verwerkt en neemt visuele informatie namelijk vele malen sneller op dan tekstuele informatie.

Hierdoor wordt visuele content vaker vaker gedeeld, vaker bekeken, beter onthouden én beter begrepen dan tekstuele content.

Visuele content bindt

Wanneer je jouw doelgroep wil aantrekken en binden op social media of op je website is visuele content dus van levensbelang. Teksten worden niet meer, of niet meer helemaal gelezen waardoor jouw boodschap verkeerd of helemaal niet overkomt op je doelgroep.

Het is daarom belangrijk om je te focussen op de volgende onderdelen:

  • Foto- en videografie

Vertel het verhaal van je bedrijf met foto- en videografie; zorg voor een human-connection tussen jouw bedrijf en doelgroep.

  • Originele foto’s

Gebruik geen stock-foto’s. Vaak is het onmiskenbaar dat deze content van externen is. Hierdoor laten deze foto’s niet het hart van jouw bedrijf zien. 

  • Infographics

Creëer infographics om in een visuele weergave informatie compact weer te geven. In één oogopslag is je verhaal inzichtelijk, een verhaal die tekstueel voor pagina’s aan tekst zou zorgen.

  • Productfotografie

Breng in beeld wat jouw bedrijf voortbrengt aan producten of diensten. Laat zien waarom je onderneemt.

  • Grafische vormgeving

Zet grafische vormgeving in om content een eigen gezicht te geven of te verfraaien en uit te breiden.

Tekstuele content niet meer belangrijk?

Natuurlijk kan tekstuele content niet verwaarloosd worden. De combinatie van tekst en beeld versterken elkaar namelijk. Denk maar eens aan sterke slogans als: i’m lovin it van Mac Donalds en just do it van Nike. Zonder logo weet iedereen welk merk bij welke slogan hoort.

Daarnaast zullen alleen beelden je klant niet overtuigen. Wil je je websitebezoeker laten converteren, dan za je ook tekstueel moeten informeren, overtuigen of amuseren.

Betrouwbaarheid en kwaliteit

Op internet zal goede visuele content resulteren in betrouwbaarheid en kwaliteit van jouw bedrijf, producten of diensten. Het zorgt voor de juiste synergie tussen website, social media, drukwerk en alle overige communicatie-uitingen.

Wil jij video, foto of grafische vormgeving inzetten om jouw bedrijf sterker neer te zetten? Bij Purple Media werken wij exclusief samen met professionele foto- en videografen. Benieuwd naar de mogelijkheden? Mail ons gerust!