Woorden die je conversie gegarandeerd verhogen!
Heb je moeite om de juiste woorden te vinden om jouw product of idee te verkopen? Ben je op zoek naar betere woorden om zo je conversie te maximaliseren?
Bij Purple Media weten wij dat de keuze van woorden erg belangrijk is. Één woord kan al een wereld van verschil maken. Het kiezen van de juiste bewoording kan een passieve lezer veranderen in een lezer die tot actie overgaat. Het kan voor een verschil zorgen tussen inhoud die snel vergeten wordt of inhoud die blijft hangen.
“Het gebruik van de juiste woorden kan een eenvoudige manier zijn om je conversie te verhogen”
Deze woorden zijn sterk, overtuigend en worden door schrijvers gebruikt om lezers te beïnvloeden. Helaas is er niet één magisch woord die je altijd kan gebruiken. Daarom hebben wij bij Purple Media per categorie een aantal woorden op papier gezet die het onze klanten makkelijk maken. Deze woorden willen wij best met de rest van de wereld delen 🙂
Denk na over welke actie je wilt die je lezers nemen (bijvoorbeeld om een product te kopen, in te schrijven, commentaar leveren, een petitie ondertekenen, enz.)
In 1963 publiceerde David Ogilvy een lijst van wat hij geloofde dat de 20 meest overtuigende woorden in de reclamewereld zijn. Ondanks dat deze lijst al meer dan 50 jaar oud is, zijn het nog steeds krachtige woorden die we in gedachten moet houden.
Verbazingwekkend | Aankondigen | Koopje | Uitdaging |
Vergelijken | Gemakkelijk | Haast je | Verbetering |
Introduceren | Magie | Wonder | Nu |
Aanbod | Snel | Opmerkelijk | Revolutionair |
Sensationeel | Ontstellend | Plotseling | Gewild |
Volgens Neil Patel, één van de 10 beste marketeers volgens Forbes, zijn dit de woorden die je moet gebruiken op Facebook om likes te genereren of om er voor te zorgen dat je inhoud gedeeld wordt.
Commentaar | Aanbiedingen | Kortingen | Inspireert |
Post | Moeten | Nemen | Waarschuwen |
Wanneer | Waar |
Woorden die oproepen tot actie
De volgende woorden kunnen een gevoel van urgentie oproepen waardoor deze effectief zijn om lezers te overtuigen om over te gaan tot actie.
Toevoegen | Kopen | Bellen | Opeisen |
Creëren | Ontdekken | Download | Krijgen |
Leren | Promoten | Sturen | Delen |
Aanmelden | Begin | Abonneren | Proberen |
Woorden om vertrouwen op te bouwen
Het opbouwen van vertrouwen tussen jou en jouw lezers is ongelooflijk belangrijk.
“Het vragen om het vertrouwen van jouw lezers werkt meestal averechts”
Hoe kan je er dan voor zorgen dat je lezers je wel gaan vertrouwen? Dankzij deze woorden zullen lezers jou eerder vertrouwen.
Volgens onderzoek | Authentiek | Onderzoek | Altijd op te zeggen |
Case studie | Gecertificeerd | Deskundige | Geverifieerd |
Gegarandeerd | Geen verplichting | Officieel | Privacy |
Professioneel | Bewezen | Betrouwbaar | Getest |
Zoals we bij Purple Media al eerder hebben besproken is het erg belangrijk om mensen te intrigeren. Je wilt je lezers geïnteresseerd houden. Daardoor is het van belang om met een goede titel te komen die er voor zorgt dat je daadwerkelijk lezers krijgt. Hieronder wat woorden die er voor zorgen dat nieuwsgierigheid opgewekt wordt.
Verbazingwekkend | Gecensureerd | Controversieel | Wist je dat |
Ontwijkend | Buitengewoon | Verborgen | Stel je voor |
Levens veranderende | Mysterieus | Opmerkelijk | Revolutionair |
Voorproefje | Verrassend |
Woorden die exclusiviteit oproepen
Wie wil er niet te worden uitgenodigd in een geheime club? Gebruik deze woorden om jouw lezers te verleiden met de belofte van exclusiviteit.
Wees de eerste | Uniek | Achter de schermen | Exclusief |
Enkel voor jou | Beperkt | Alleen leden | Lidmaatschap |
Zeldzaam | Geheim | Voorproefje | Speciaal |
Gebruik de volgende woorden om de lezers te overtuigen om direct actie te ondernemen door schaarste te impliceren.
“Je wilt de lezers een illusie geven dat ze iets verliezen als ze nu niet actie ondernemen”
Opruiming | Deadline | Mis het niet | Eindigt binnenkort |
Verloopt | Haast je | Nooit meer | Nu |
Laatste kans | Beperkt | Handel nu |
Ik hoop dat deze lijst een beetje duidelijk voor jullie is. Er zijn uiteraard nog veel meer woorden die je kan gebruiken in allerlei verschillende situaties.
Zoals jullie lezen is het dus belangrijk om de juiste woorden in de juiste situatie te gebruiken. Let dus op de boodschap die je probeert over te brengen. Heb je vragen over de te gebruiken woorden of überhaupt over content marketing. Neem dan gerust contact met ons op.