Woorden die je conversie gegarandeerd verhogen!

18 feb, 2017

Heb je moeite om de juiste woorden te vinden om jouw product of idee te verkopen? Ben je op zoek naar betere woorden om zo je conversie te maximaliseren?

Bij Purple Media weten wij dat de keuze van woorden erg belangrijk is. Één woord kan al een wereld van verschil maken. Het kiezen van de juiste bewoording kan een passieve lezer veranderen in een lezer die tot actie overgaat. Het kan voor een verschil zorgen tussen inhoud die snel vergeten wordt of inhoud die blijft hangen.

“Het gebruik van de juiste woorden kan een eenvoudige manier zijn om je conversie te verhogen”

Deze woorden zijn sterk, overtuigend en worden door schrijvers gebruikt om lezers te beïnvloeden. Helaas is er niet één magisch woord die je altijd kan gebruiken. Daarom hebben wij bij Purple Media per categorie een aantal woorden op papier gezet die het onze klanten makkelijk maken. Deze woorden willen wij best met de rest van de wereld delen 🙂

Denk na over welke actie je wilt die je lezers nemen (bijvoorbeeld om een ​​product te kopen, in te schrijven, commentaar leveren, een petitie ondertekenen, enz.)

In 1963 publiceerde David Ogilvy een lijst van wat hij geloofde dat de 20 meest overtuigende woorden in de reclamewereld zijn. Ondanks dat deze lijst al meer dan 50 jaar oud is, zijn het nog steeds krachtige woorden die we in gedachten moet houden.

 Verbazingwekkend Aankondigen Koopje Uitdaging
 Vergelijken  Gemakkelijk  Haast je Verbetering
 Introduceren  Magie  Wonder  Nu
 Aanbod  Snel  Opmerkelijk  Revolutionair
 Sensationeel  Ontstellend  Plotseling  Gewild

Volgens Neil Patel, één van de 10 beste marketeers volgens Forbes, zijn dit de woorden die je moet gebruiken op Facebook om likes te genereren of om er voor te zorgen dat je inhoud gedeeld wordt.

Commentaar Aanbiedingen Kortingen Inspireert
Post Moeten Nemen Waarschuwen
Wanneer Waar

Woorden die oproepen tot actie

De volgende woorden kunnen een gevoel van urgentie oproepen waardoor deze effectief zijn om lezers te overtuigen om over te gaan tot actie.

Toevoegen Kopen Bellen Opeisen
Creëren Ontdekken Download Krijgen
Leren Promoten Sturen Delen
Aanmelden Begin Abonneren Proberen

Woorden om vertrouwen op te bouwen

Het opbouwen van vertrouwen tussen jou en jouw lezers is ongelooflijk belangrijk.

“Het vragen om het vertrouwen van jouw lezers werkt meestal averechts”

Hoe kan je er dan voor zorgen dat je lezers je wel gaan vertrouwen? Dankzij deze woorden zullen lezers jou eerder vertrouwen.

Volgens onderzoek Authentiek Onderzoek Altijd op te zeggen
Case studie Gecertificeerd Deskundige Geverifieerd
Gegarandeerd Geen verplichting Officieel Privacy
Professioneel Bewezen Betrouwbaar Getest

Zoals we bij Purple Media al eerder hebben besproken is het erg belangrijk om mensen te intrigeren. Je wilt je lezers geïnteresseerd houden. Daardoor is het van belang om met een goede titel te komen die er voor zorgt dat je daadwerkelijk lezers krijgt. Hieronder wat woorden die er voor zorgen dat nieuwsgierigheid opgewekt wordt.

Verbazingwekkend Gecensureerd Controversieel Wist je dat
Ontwijkend Buitengewoon Verborgen Stel je voor
Levens veranderende Mysterieus Opmerkelijk Revolutionair
Voorproefje Verrassend

Woorden die exclusiviteit oproepen

Wie wil er niet te worden uitgenodigd in een geheime club? Gebruik deze woorden om jouw lezers te verleiden met de belofte van exclusiviteit.

Wees de eerste Uniek Achter de schermen Exclusief
Enkel voor jou Beperkt Alleen leden Lidmaatschap
Zeldzaam Geheim Voorproefje Speciaal

Gebruik de volgende woorden om de lezers te overtuigen om direct actie te ondernemen door schaarste te impliceren.

“Je wilt de lezers een illusie geven dat ze iets verliezen als ze nu niet actie ondernemen”

Opruiming Deadline Mis het niet Eindigt binnenkort
Verloopt Haast je Nooit meer Nu
Laatste kans Beperkt Handel nu

Ik hoop dat deze lijst een beetje duidelijk voor jullie is. Er zijn uiteraard nog veel meer woorden die je kan gebruiken in allerlei verschillende situaties.

Zoals jullie lezen is het dus belangrijk om de juiste woorden in de juiste situatie te gebruiken. Let dus op de boodschap die je probeert over te brengen. Heb je vragen over de te gebruiken woorden of überhaupt over content marketing. Neem dan gerust contact met ons op.