Heb je te weinig conversie op je website? Focus je op het doel!

05 sep, 2016

Meer verkopen via je website, meer offerte aanvragen of meer kliks. Dat is wat je wil met je website. Wanneer je niet tevreden bent over deze conversies, is het niet aan te raden om zomaar aan de knoppen te gaan draaien!
Focus je op de volgende tips en haal meer conversie uit jouw website!

Fases
De bezoekers op je website zijn in potentie allemaal in een andere fase tot conversie. Op welke fasen richt jouw tekst zich? Wanneer jouw teksten zich richten op oriënterende bezoekers en jouw bezoekers zijn gericht op een aankoop, zullen jouw teksten te informatief en langdradig zijn. Spreek de juiste doelgroep aan!

Doel per pagina
Bepaal de doelen van de pagina’s op je website. Elke pagina heeft haar eigen doel en fase in het proces tot conversie.

Heeft pagina A het doel om te verkopen? Richt deze pagina dan in om een verkoop te stimuleren. Heeft pagina B het doel om in contact te komen met de bezoeker? Richt deze pagina dan in om de bezoeker te verleiden om het contactformulier in te vullen. De pagina’s moeten zich van elkaar onderscheiden en geen overlap hebben in het einddoel.

Call-to-Action
Wanneer je de juiste doelgroep aanspreekt, de doelen per pagina hebt bepaald moet je de bezoeker nog aanspreken om te converteren. Oftewel, de call-to-action.

Een gebiedende wijs zet je bezoeker aan tot actie. Vraag dus niet ‘netjes’ of de bezoeker een offerte aan wil vragen. Zorg voor een onweerstaanbaar aanbod: ‘vraag nu een offerte en ontvangt 5% korting! Stimuleer de bezoeker om te converteren!

De tips uit dit blog zorgen voor meer conversie op jouw website. Purple Media helpt je graag om meer uit je website te halen! Neem gerust contact met ons op via 033 258 50 29 of info@purple-media.nl.