Bent je al bekend met Google Shopping?

14 feb, 2015

Het Google Shopping Campaign-programma is eigenlijk niets meer dan een advertentie-format van Google Adwords. Als jeGoogle Adwords al voor de introductie van Google Shopping hebt gebruikt, dan weet je dat AdWords alleen tekstadvertenties waren op basis van organische zoekresultaten.

Laten we er even bij stilstaan dat ik zeker 20 keer per dag op Google zoek. Google weet alles over mij en nu hebben ze een shopping programma dat zeker succesvol zal zijn. Als je nog niet naar het Google Shopping Campaign-programma hebt gekeken stel ik voor dat je dit toch eens doet. Het heeft veel mogelijkheden voor klanten, bedrijven en affiliates.

Als je wel eens op het internet hebt geshopt dan kent je de Google shopping-resultaten die bovenin het scherm verschijnen wel. Het voordeel van Google is dat het toegang heeft tot alle websites op het internet; hierdoor is Google in staat om voor je bijna elk product tegen de beste prijs te vinden.

Het Google Shopping Campaign-programma gaat een heel nuttig instrument worden om jouw producten naar voren te brengen. Het kan jouw conversie verhogen, omdat gebruikers geen link meer hoeven te volgen om meer te weten te komen over het product, maar in plaats daarvan hun besluit kunnen nemen op basis van de weergegeven informatie in de advertentie. Shoppers kunnen veel gemakkelijker producten vergelijken en beslissingen nemen op basis van de productinformatie.

Ik weet dat het me door de jaren heen veel tijd heeft gescheeld en dat het je ook kan helpen. Gebruik Google, gebruik hunshopping-programma en bespaar geld. Dat is waar het om draait.

Heeft je vragen m.b.t. Google Shopping en wilt je meer omzet halen uit je online shop? Neem dan vandaag nog contact op met mij of een van mijn collega’s.