5 zeer goede redenen om te adverteren met Google AdWords

24 aug, 2018

Heb je je ooit afgevraagd of het de moeite waard is om Google AdWords te gebruiken om je bedrijf te promoten?

Laten we eens beginnen met het kijken naar de redenen waarom online adverteren met Google AdWords de beste optie is voor je bedrijf. Vervolgens kun je zelf beslissen of je moet gaan adverteren met Google AdWords.

1. Omdat het sneller en gemakkelijker is dan SEO

Voor recent gelanceerde websites of MKB-bedrijven kan het enkele maanden duren voordat je resultaten ziet met SEO (Search Engine Optimization ofwel zoekmachineoptimalisatie).

De concurrentie is overweldigend en grote bedrijven zijn er al in geslaagd om hun websites op een organische manier te positioneren, waardoor ze alle ruimte innemen.

Maar AdWords is een uitstekend alternatief om je SEO om te zetten en je op de eerste paar pagina’s van Google te krijgen, waardoor je boven organische resultaten uitkomt. Met AdWords hoef je geen maanden te wachten om onmiddellijk bezoekers en nieuwe klanten te krijgen.

5 zeer goede redenen om te adverteren met Google AdWords

2. Omdat je potentiële klant daar is

Uiteraard wil je er bij zijn wanneer je potentiële klant op zoek is naar jouw product of dienst, logisch toch? Jij zoekt naar dingen op Google wanneer je begint met het aankoopbeslissingsproces, en dat doen zij (jouw klanten) ook!

AdWords zorgt ervoor dat je advertenties echt relevant zijn voor de gebruiker, met behulp van een contextuele zoekwoorden waarbij ze je advertenties alleen weergeven aan gebruikers die geïnteresseerd zijn in het kopen van jouw product of dienst en die voldoen aan de gerichte criteria die je hebt ingesteld.

Bovendien kun je mobiele versies van je advertenties aanmaken, wat belangrijk is, omdat mobiele apparaten al populairder zijn dan andere apparaten als het gaat om surfen op het web.

3. Omdat je alleen betaalt voor resultaten

Met AdWords, een PPC-platform (pay-per-click) betaal je alleen voor resultaten, wat de investering praktischer en aantrekkelijker maakt.

Je betaalt dus alleen voor klikken (hits) en gegenereerde conversies. Hiermee kun je het rendement op je investering berekenen en de kosten rechtvaardigen. Klinkt best goed, vind je ook niet?

4. Omdat je niet het budget van een multinational nodig hebt

AdWords kent geen minimale investering. Jij bent degene die beslist hoeveel je gaat investeren. Je stelt een dagelijks budget in en je hebt de mogelijkheid om dit later aan te passen.

5. Omdat je potentiële klanten kunt volgen d.m.v. Retargeting

Met behulp van een cookie kan AdWords advertenties blijven weergeven aan gebruikers die je website hebben bezocht en interesse getoond hebben, maar die geen product kochten of van je diensten gebruik maakten tijdens hun bezoek.

Op die manier ziet de gebruiker je advertenties op alle sites die ze bezoeken en blijft je bedrijf langer in hun gedachten. Vroeg of laat zullen ze waarschijnlijk een aankoop doen.

Wat denk je? Zou het zinvol zijn om AdWords aan je strategie toe te voegen? Je kunt de voordelen van AdWords verhogen wanneer je ook andere platforms zoals Facebook, Twitter en Instagram gebruikt.

5 zeer goede redenen om te adverteren met Google AdWordsWil je meer weten?

Neem gerust contact met mij op via h.misgnaab@purple-media.nl.

Pssst… vergeet je niet aan te melden voor onze e-mail nieuwsbrief. Zo krijg je gratis tips en blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing.