4 tips om meer leads te genereren uit je volgende marketingcampagne

05 feb, 2017

Als marketeers besteden we absurd veel tijd en middelen aan het creëren van content en het plannen van campagnes. Voor velen van ons is het einddoel nieuwe leads te genereren die uiteindelijk betalende klanten worden.

Meer leadsWe weten dat een gestage stroom van leads een essentieel onderdeel is om een bedrijf boven water te houden. Het bedenken van originele en effectieve manieren om daadwerkelijk mensen aan te trekken en om te zetten in leads is echter makkelijker gezegd dan gedaan.

Hier zijn 4 bewezen en uitvoerbare tips die ik graag met jullie wil delen:

1. Consequent bloggen
Ondertussen weet (bijna) iedereen dat bloggen effectief is voor het genereren van leads. Ondanks dit hebben niet veel bedrijven een sterke en consistente content kalender (veel bedrijven geven op als er geen resultaten komen in de eerste twee maanden).

Ons advies? Geef niet snel op! Geef het minstens zes maanden de tijd. Bij Purple Media hebben wij voor veel van onze klanten het organische verkeer hiermee verdubbeld! Vergeet echter niet dat als je eenmaal het verkeer hebt opgebouwd je werk niet klaar is…

2. De Squint test
De squint test betekent heel letterlijk scheel kijken/loensen. Kijk scheel (of neem een ​​paar schotjes whiskey) en kijk dan naar jouw website. Valt de call to action button op?

Is het antwoord ja, dan ben je goed bezig! Valt de call to action button echter niet op dan adviseer ik je om te spelen met je call to action button totdat deze zichtbaarder is dan voorheen. Onze ervaring is dat je met deze test jouw conversieratio zeer eenvoudig kunt verbeteren.

3. Geef minder keuzes
Hick’s Law verklaart dat als er minder keuzes zijn er ook minder verwarring zal zijn – en minder verwarring betekent meer leads. Dit is waarom je verwarring zou moeten verminderen door het hebben van een enkele call to action.

Onlangs verminderden wij bij een klant de opties (call to actions) voor het aanvragen van een gratis proefperiode. Namelijk van zes naar één en zagen een toename van 25% op de aantal conversies. Blijf hiermee experimenteren en je zult er geen spijt van hebben.

4. Gebruik niet het woord spam!
Een test door Michael Aagard toonde aan dat het gebruiken van de zin: “100% privacy – we will never spam you” op een aanmeldingsformulier de uiteindelijke conversie met 18% verminderde.

Het is meer dan prima om privacy te verzekeren, maar probeer dit te doen op een leuke manier die niet het woord ‘spam’ bevat. Als je twijfelt, voer een A/B test uit om zeker te zijn dat jouw aanmeldingsformulieren zijn geoptimaliseerd voor conversie.

Wil je ook meer leads ontvangen via je website? Neem dan contact met ons op. Onze marketeers helpen je graag 🙂