4 SEO-elementen die ook in jouw site geïntegreerd moeten zijn

06 jan, 2015

Google is het afgelopen jaar druk bezig geweest met het actualisering en vervanging van de algoritmen; als je dat niet op de voet hebt gevolgd voelt je zich misschien enigszins verloren. Een aantal factoren zijn ongewijzigd gelaten, maar een aantal zijn aanzienlijk veranderd.

SEO-specialisten en zij die niet professioneel bezig zijn op SEO-gebied hebben hun websites moeten nazien om ervoor te zorgen dat deze goed geoptimaliseerd zijn voor alle veranderingen die zich hebben voorgedaan en nog gaan komen.

1. Keywords van de inhoud

Er is een enorme discussie gaande over de vraag of keywords van de inhoud nog steeds belangrijk zijn. Feit is dat keywords belangrijk zijn, maar ze leveren wel waarde in, dit in vergelijking met de kwaliteit van de inhoud.

Het gelijkmatig verdelen van goed geïntegreerde keywords is een goede gewoonte bij het schrijven van inhoud. Blijf weg bij het schrijven van inhoud rondom een keyword; creëer in plaats daarvan kwalitatief hoogstaande inhoud die relevant is voor jouw onderwerp, waarbij de keywords op een natuurlijke manier door het hele artikel voorkomen. Jouw belangrijkste doel is om menselijke aandacht te trekken, maar je zult zich evenwel nog steeds op zoekgedrag moeten focussen om dat te laten gebeuren; houd daar bij het schrijven dus rekening mee.

2. Geoptimaliseerde URL’s

Bij het optimaliseren van jouw URL’s zijn er een paar factoren die behulpzaam kunnen zijn:

  • Woorden gescheiden door streepjes of koppeltekens
  • Maximaal 100 tekens lang
  • Niet meer dan 3 sub-mappen
  • Voeg lokale keywords toe aan URL’s om lokaal gevonden te kunnen worden
  • Voeg productnummers toe, of tracking aan het einde van een e-commerce URL

 

3. Effectieve titel-tags

Titel-tags behoren tot de belangrijkste elementen van een goede SEO. Het belang van de titel-tags is in toegenomen; zorg er dus voor dat ze goed geoptimaliseerd zijn. De titel-tag is de klikbare tekst die wordt weergegeven in de zoekresultaten; zorg er dus voor dat deze verleidelijk is voor de lezer. Zorg er ook voor dat de keyword zowel natuurlijk als strategisch wordt gebruikt. Het is belangrijk dat jouw link hoog in de zoekresultaten wordt weergegeven, maar als de titel-tag niet aantrekkelijk is zal de lezer er niet op klikken.

Als je jouw bedrijfsnaam in de titel-tag gebruikt, doe dat dan aan het einde en niet aan het begin. Gebruik minder dan 65 tekens en zet lokale zoekwoorden in als je lokaal gericht bent.

4. Goede heading-tags

Google gebruikt jouw heading-tags als een manier om jouw pagina te ontcijferen en te bepalen waar het over gaat. Elke pagina moet een eigen heading-tag hebben waar het belangrijkste onderwerp van de pagina in voor moet komen. De H1-tag moet het eerste element op jouw pagina zijn, en kan zelfs jouw title-tag worden, afhankelijk van de CMS-software die je gebruikt.

Lange stukken tekst moeten worden onderbroken met relevante headers om jouw lezers te helpen bij het te scannen van de informatie die ze nodig hebben, en Google bij het bepalen van voortgang van de inhoud.

Forceer het gebruik van keywords in jouw heading-tags nooit, gebruik alleen keywords in jouw header-tags die natuurlijk en zinvol zijn.

Conclusie

Veel elementen zijn niet echt veranderd in, sommige echter wel. Het is belangrijker dan ooit dat SEO-specialisten en webmasters kennis nemen van wat Google nodig heeft als het gaat om on-page optimalisatie. De dagen van de trucs en blackhat SEO-methodes voor snelle resultaten zijn ten einde gekomen, en een nieuw tijdperk van kwalitatief hoge door de mens gegenereerde inhoud is begonnen.

Als je hoog wilt scoren in de zoekmachineresultaten, zult je de waardevolste en de hoogste kwaliteit inhoud voor zowel de bezoekers als de zoekmachines moeten leveren.

Heeft je vragen m.b.t. SEO-optimalisatie? Stel deze dan gerust, ik probeer je z.s.m. te antwoorden.