3 simpele stappen om goede content te creëren

28 jan, 2017

Het hebben van een strategie klinkt heel logisch, toch? Waarom hebben de meerderheid van de content marketeers dan geen vastgelegde strategie?

Volgens een onderzoek van het Content Marketing Instituut zal het volgende gebeuren als je je strategie opschrijft:

  • Je zult jezelf veel bedrevener voelen in het beoefenen van content marketing.
  • Het opschrijven van je content marketing zal minder moeilijk worden.
  • Je zal jezelf effectiever voelen in het gebruik van content marketing tactieken
  • Je zult in staat zijn een hoger percentage van je marketingbudget rechtvaardigen aan content marketing.

Maar… hoe formuleer je nu een goede content marketing strategie?

Wij, bij Purple Media, hebben daarom voor jou 3 eenvoudige stappen op “papier” gezet om je te helpen met het creëren van goede content.

Wie:

Voordat je het voor elkaar krijgt dat iemand wat van je zal kopen zal je eerst moeten weten wat en op wat voor manier je iets tegen iemand zegt. Dit lukt alleen als je weet tegen wie je praat. Noem ze bijvoorbeeld persona’s. De eerste stap die belangrijk is om onderzoek te doen zodat je deze fictionele persona’s kan creëren. Deze persona’s zijn een weerspiegeling van de ideale klant. Een idee is om op zoek te gaan naar de ideale klant, de motivaties en de problemen die een potentiële klant zal hebben.

Wat:

Als het goed is weet je nu tegen wie je praat. Nu kan je er proberen achter te komen wat diegene wil horen. Probeer jezelf in de schoenen van de potentiële klant te plaatsen zodat je de juiste informatie op het juiste moment kan leveren.

  • Wat heeft je potentiële klant nodig om te weten voordat diegene zaken met je wilt doen?
  • In welke volgorde geef je informatie?

Hoe:

Het creatieve gedeelte. Nu de wie en wat duidelijk zijn is het mogelijk om de juiste boodschap over te brengen. De wie onthult de verhalen die je kan vertellen, niet alleen om informatie door te geven, maar om een gevoel van verbondenheid te creëren. De wat vertelt jou hoe je het verhaal het best kan vertellen zodat het aansluit bij de motivatie van de potentiële klant om over te gaan tot een koop.

In plaats van blindelings te gissen, leveren jouw perfecte analogieën, anekdotes, en metaforen een gevoel van verbondenheid bij jouw potentiële klant. Dit zorgt ervoor dat hij/zij jou gaat zien als een goede keuze, een logische keuze. Omdat je je eigen waarden weerspiegelt aan degenen die ze delen.

Consumenten krijgen steeds meer informatie te verwerken. Een website is tegenwoordig niet snel meer uniek en er zijn er meestal 13 in een dozijn van. Probeer daarom uniek te zijn, eruit te springen. Pas daarom je content aan op de klanten die je wil aantrekken. Zorg ervoor dat jouw content aansluit op de wensen van de klant. Probeer een gevoel te creëren dat jij de beste keuze bent.

Heb je vragen over content marketing? Neem gerust contact met ons op.