3 redenen waarom een responsieve design jouw website een boost geven

02 dec, 2014

Het is 3 uur ’s nachts en één van jouw trouwe klanten bedenkt zich opeens dat ze niet de perfecte outfit heeft voor de bruiloft van een vriendin. Ze gaat op haar mobieltje naar jouw website, met het idee dat een snelle zoektocht en een online bestellingalles nog kan redden. Maar helaas!

Ze probeert omhoog en omlaag te scrollen in een plaatje van een jurk die ze heeft gekozen, maar ze krijgt het niet voor elkaar om de jurk in zijn geheel te bekijken. Gefrustreerd sluit ze jouw website en opent die van jouw concurrent.

Stelt je zich eens voor dat minimaal 15 van jouw klanten dit dagelijks meemaakt (en geloof ons, dan schatten we het nog laag in!), en je zou gemiddeld € 25 per klant verdienen, betekent dit een verlies aan inkomsten van bijna € 140.000 per jaar!

Het heeft immers geen zin om lang te treuzelen op een soepele, makkelijk navigeerbare en responsieve website, nietwaar?

We hoeven de vergelijking niet verder door te trekken, maar wij kunnen er alles aan doen om uw bruto en netto winst een boost te geven. Wanneer je nog steeds niet overtuigd bent, hebben we enkele nog aannemelijkere en praktische redenen die je ongetwijfeld achter jouw oren doen krabben.

Reden 1: De kans om een goede indruk te maken

Wanneer je zorgt voor een prettige browse-ervaring op jouw website, zullen jouw klanten je dankbaar zijn en graag nog eens terugkomen. Een responsieve website past zich gemakkelijk aan elke omgeving en elke schermgrootte aan. De website verandert en past zich aan, zodat de kwaliteit nooit achteruit gaat, en het ontwerp scherp blijft. Er zullen kleine veranderingen worden aangebracht in de lay-out, maar niets dat jouw gebruikers zal afschrikken. Ze zullen zelfs blij zijn met de aanpassingen.

En het resultaat? De gebruikers raken niet gefrustreerd door technische moeilijkheden, maar zullen met plezier jouw producten bekijken, waardoor ze met meer vertrouwen door jouw website navigeren.

Reden 2: Jouw concurrent past zich aan, en dat zou je ook moeten doen!

Geloof ons wanneer we zeggen dat een responsief webdesign geen overbodige luxe of een rage is. Het wordt meer en meer noodzaak en de geldende norm. We zijn ervan overtuigd dat een groot aantal van jouw binnen- en buitenlandse concurrenten is overgestapt naar een responsief design. Door deze overstap uit te stellen, moedigt je alleen jouw klanten aan (waaronder heel veel mobiele en tabletgebruikers) om de producten of diensten van jouw concurrent te bekijken. En zelfs als dat een deel winstverlies is, is het een verlies dat voorkomen had kunnen worden.

Reden 3: Kostenbesparing en winstgenererende voordelen

En dan hebben we het hier niet alleen over technologisch gemak, maar daadwerkelijke voordelen die deze nieuwe technologie voor jouw bedrijf opleveren.

Ten aanzien van kostenbesparingen, en het onderhouden en bijwerken van één enkele responsieve website is veel goedkoperdan het onderhouden en bijwerken van een desktop site, een mobiel domein, of een aparte mobiele app.

En als het gaat om het genereren van winst, zorgt één URL die doorlinkt naar een responsieve website voor een hogere positie in zoekmachineresultaten, wat zorgt voor een betere zichtbaarheid, en daarmee een hoger bezoekersaantal en een grotere kans op goede verkoopcijfers.

Wanneer je nog altijd twijfelt over de overstap naar een responsieve site, moet je zelf het verschil maar eens bekijken. Bekijk een aantal websites van onze klanten (pas indien gewenst het scherm aan), en neem, wanneer je overtuigd bent, contact met ons op om een soepele overgang te garanderen.