Skip to content

E-mail marketing

Persoonlijke benadering

E-mailmarketing is een krachtige en veelzijdige digitale marketingstrategie die al vele jaren succesvol wordt toegepast. Het biedt bedrijven een directe en persoonlijke manier om te communiceren met hun doelgroep, waarbij e-mails worden gebruikt als een effectief communicatiemiddel om waardevolle berichten, aanbiedingen, updates en informatie te versturen. Het is een waardevolle tool om je online aanwezigheid te vergroten, klantrelaties te versterken en marketingdoelen te bereiken. 

Henok Jouw online marketing specialist

"Elke e-mail die je verstuurt, vertelt een verhaal. Het is een kans om niet alleen informatie over te brengen, maar ook om de kernwaarden en missie van je merk te communiceren."

Overtuig jouw doelgroep met een persoonlijke marketingstrategie

Hoe wij jouw e-mail marketing op gang helpen

1. Doelstelling formuleren

Als eerste is het belangrijk dat we weten wie jij bent als bedrijf en waar je voor staat. Eigenlijk willen we alles over je weten – van je huisstijl, naar de manier waarop je klanten aanspreekt, tot wie je doelgroep is. Zo kunnen we het juiste doel voor jouw e-mail marketing opstellen.

We zullen je vragen een mailadressenlijst samen te stellen, zodat we die kunnen gebruiken. Nu dat we weten wie je doelgroep is en welk doel je wil bereiken, kunnen we je doelgroep verder segmenteren. Zo kunnen we de content van de e-mails aanpassen naar wat werkt voor verschillende segmenten.

Aan de hand van de verschillende segmenten van de doelgroep kunnen we bepalen wat voor soort content zij nodig hebben om over de streep getrokken te worden. We bouwen hieruit een template op, en helpen je aan de hand van de informatie die jij wil delen goede content maken.

Daarna kunnen we beginnen met het automatiseren van workflows. We kunnen er dus voor zorgen dat als klanten bepaalde handelingen ondernemen, ze een bepaalde e-mail in hun inbox ontvangen.

Als de e-mail marketing is uitgezet, nemen we een kijkje naar de resultaten. We zien in één oogopslag wat wel werkt en wat niet, en kunnen aan de hand hiervan aanpassingen maken om het meeste uit de e-mails te halen.

Waarom investeren in e-mail marketing

Op een persoonlijke wijze snel en direct in contact komen met je doelgroep? Dan is het tijd om te investeren in e-mail marketing.

  • Elke geïnvesteerde euro gemiddeld 40 euro aan omzet oplevert.
  • Daarnaast kun je ruim 60% van de achtergelaten winkelkarretjes terugverdienen door potentiële klanten hieraan te herinneren via e-mailmarketing.
  • Je kunt gepersonaliseerde content naar specifieke segmenten van jouw doelgroep sturen. Hierdoor kunnen klanten zich meer verbonden voelen met jouw merk.
  • E-mail marketing is makkelijk meetbaar, door middel van statistieken zoals open rates, click-through rates en conversiepercentages.

Onze partners

Veelgestelde vragen over e-mail marketing

Tot de dag van vandaag gebruikt bijna 90% van de mensen hun e-mail. Mails worden dagelijks gecheckt, en als het op reclame aankomt ontvangt meer dan 50% deze het liefst via de mail.

Er zullen altijd mensen zijn die e-mail marketing met spam associeren, maar de mensen die jouw e-mails ontvangen zullen dit niet denken. Dit komt namelijk omdat zij zich zelf moeten aanmelden voor jouw e-mail marketing. Iedereen die jouw mails ontvangt, zal dus al interesse hebben in jouw bedrijf en producten.

Er zijn veel verschillende soorten tools die je kunt gebruiken, maar onze aanraders zijn MailChimp en Spotler. Zij helpen je gemakkelijk alles op één plek houden, alles analyseren, en alles aanpassen.

Meer informatie over
e-mail marketing?

Vrijblijvend kennismaken

Neem gerust even contact met ons op voor meer informatie.

    Direct communiceren met e-mail marketing

    Ontdek waar jouw kansen liggen en vraag gratis advies aan!


    Meer weten e-mail marketing?

    Lees onze blogs

    B2C en B2B marketing

    Infographic: Het verschil tussen B2C en B2B marketing

    Wat zijn de verschillen tussen B2C en B2B marketing? Wij maken het overzichtelijk voor je in een infographic.
    Verder lezen

    Spotler: haal meer uit je marketingstrategie

    Spotler is meer dan alleen een software. Ze richten zich op alle aspecten van data driven marketing en professionele e-mailcommunicatie.
    Verder lezen
    e-mail statistieken

    De ultieme lijst van e-mailmarketing statistieken voor 2022

    Tegenwoordig leggen marketeers veel nadruk op webinars, video campagnes en andere nieuwe mogelijkheden om hun klanten te bereiken. Toch mogen deze hedendaagse communicatiemethoden jou niet afleiden van een oudste en
    Verder lezen

    vacature

    Online Marketeer

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

    vacature

    Marketing & Communicatie (stage)

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

    Contact

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

      vacature

      Junior Developer

      Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

      Voor recruiters

      Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉